Skip to main content

Membership
PhD Integrated Researchers
Research group

Herculano Cachinho

Education

2007, Postgraduate Certificate, Decline and downtown revitalization, the USA experience, Arizona State University
1999, Doutoramento, Geografia, Universidade de Lisboa
1991, Mestrado, Geografia Humana e Planeamento Regional e Local, Universidade de Lisboa Faculdade de Letras
1984, Licenciatura, Geografia, Universidade de Lisboa Faculdade de Letras

Last publications

Journal article

Diogo Gaspar Silva; Herculano Cachinho; Kevin Ward. 2022. «Science Mapping the Academic Knowledge on Business Improvement Districts». Computation 10.3390/computation10020029 https://doi.org/10.3390/computation10020029

Teresa Barata-Salgueiro; Herculano Cachinho. 2021. «Urban Retail Systems: Vulnerability, Resilience and Sustainability. Introduction to the Special Issue». Sustainability 10.3390/su132413639 https://doi.org/10.3390/su132413639

Diogo Silva; Herculano Cachinho. 2021. «Places of Phygital Shopping Experiences? The New Supply Frontier of Business Improvement Districts in the Digital Age». Sustainability 10.3390/su132313150 https://doi.org/10.3390/su132313150

Cachinho, Herculano; Paiva, Daniel. 2021. «The enactment of fast and slow time regimes by urban retail and consumer services». Annals of the Association of American Geographers Estados Unidos. https://doi.org/10.1080/24694452.2020.1863767

Estevam, Tiago; Cachinho, Herculano; Guimarães, Pedro. 2020. «The role of shopping centres in the metropolization process in Fortaleza (Brazil) and Lisbon (Portugal)». HUMAN GEOGRAPHIES – JOURNAL OF STUDIES AND RESEARCH IN HUMAN GEOGRAPHY 14 (2) 197-214 10.5719/hgeo.2020.142.2 https://dx.doi.org/10.5719/hgeo.2020.142.2

Book chapter

Cachinho, Herculano; Gasca, José Zamora. 2024. «Tijolos e argamassa, pixéis e cliques: da figitalização dos ecossistemas comerciais urbanos». in Terciário, Virtualidades e Dinâmicas Territoriais: simbioses entre espaço físico e espaço virtual editado por Vargas, Heliana Comin; Rodrigues, Eloisa. Londrina, Brasil. Universidade Estadual de Londrina

Guimarães, Pedro; Cachinho, Herculano. Autor correspondente: Guimarães, Pedro. 2023. «O comércio na geografia urbana». in Geografia Urbana: revisitando conceitos e temas 247-261 CEG-IGOT-ULisboa, UFRPE https://hdl.handle.net/10451/61553

Barata-Salgueiro, Teresa; Cachinho, Herculano. 2021. «Recordando um Percurso ». in De Barcelona al món. Les ciutats d¿en Carles Carreras i Verdaguer 231-250 Lleida, Espanha. Editorial Milenio

Cachinho, H.. Autor correspondente: Cachinho, H.. 2021. «Bem-vindo ao mundo das marcas: da magia e liminaridade dos lugares de compras na cidade contemporânea». in Terciário, Arquitetura e Cidade na Era Digital: Permanências e Transformações editado por Vargas, Heliana Comin; Paiva, Ricardo Alexandre. 161-179 Fortaleza, Brasil. SEBRAE/Expressão Gráfica e Editora

Cachinho, Herculano; Sousa, Paulo Morgado; Guimarães, Pedro; Silva, Diogo Gaspar. 2020. «O ciclo espacial do comércio retalhista alimentar: evidências da Área Metropolitana de Lisboa». in Comércio, Consumo & Governança Urbana editado por Cachinho, Herculano; Barata-Salgueiro, Teresa; Guimarães, Pedro. 176-197 Lisboa, Portugal. 10.33787/CEG20200003

Book

Vale, Mário; Cachinho, Herculano; Morgado Sousa, Paulo. 2018. «A internacionalização do Ensino Superior português no âmbito do Erasmus: 2014-2016». Lisboa, Portugal. Agência Nacional Erasmus+ Educação e Formação https://hdl.handle.net/10451/36651

Cachinho, Herculano. 2002. «O Comércio Retalhista Português: Pós-modernidade, Consumidores e Espaço». Lisboa, Portugal. Gepe - Gabinete de Estudos e Prospectiva Económica

Barata-Salgueiro, Teresa; Cachinho, Herculano; André, Isabel Margarida; Leite, Jorge; Bairrada, Mário; Rodrigues, Mário João; Feio, Paulo Areosa. 2002. «Estratégias Empresariais, Emprego e Empregabilidade no Comércio». Lisboa, Portugal. Observatório do Comércio

Cachinho, Herculano; Barata-Salgueiro, Teresa. 1994. «O comércio no Centro da Amadora». Lisboa, Portugal. CECOA

Cachinho, Herculano. 1991. «Centros Comerciais em Lisboa: os novos espaços de consumo». Lisboa, Portugal. Centro de Estudos Geográficos